Prezentare proiect de cercetare Erasmus+ “Eco/logical Learning and Simulation Environments in Higher Education” (ELSE) (2018-2021)

ELSE 3

Luni, 25 mai 2020, ora 12:00, a avut loc prezentarea primelor trei rezultate concrete ale proiectului de cercetare Erasmus+, numărul 2018-1-IT02-KA203-048006, în cadrul spaţiului virtual oferit de Google Meet, la linkul rezervat pentru acest eveniment. Coordonatorul general al proiectului este doamna profesor dr. Alba Graziano, de la Universita degli Studi della Tuscia, Viterbo (Italia), iar coordonatorul local este conf. dr. Aba-Carina Pârlog, Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie, Departamentul de Limbi şi Literaturi Moderne, Catedra de limba şi literatura engleză. ELSE reuneşte 10 instituţii universitare din Europa de est şi de vest din interiorul şi exteriorul Uniunii Europene (Universita degli Studi della Tuscia, Viterbo (Italia), Universitatea de Vest din Timişoara, Manchester Metropolitan University (Marea Britanie), International Balkan University, Skopje (Macedonia), Universita Politechnica di Milano (Italia), University of Cyprus, Nicosia (Cipru), Instituto Politecnico do Porto (Portugalia), Adam Mickiewicz University of Poznan (Polonia), Universidad de Cadiz (Spania), Universitatea de Medicina, Farmacie, Stiinta si Tehnologie din Târgu-Mureş), alături de Entropy Knowledge Network, o companie din Roma care oferă servicii de IT şi asigură parţial suportul tehnic de desfăşurare a proiectului.

Echipa formată din conf. dr. Aba-Carina Pârlog şi conf. dr. Marius-Mircea Crişan a realizat o prezentare în Power Point a rezultatului intelectual 1 (pedagogii inovatoare la nivel terţiar: un hipertext al bunelor practici) – detaliat pe site-ul proiectului (http://www.elseproject.eu/io1/) şi creat de către echipa International Balkan University, Skopje, împreună cu echipa UVT, a rezultatului intelectual 2 (un exerciţiu electronic interactiv, EVOLI, perfecţionat de către echipa Universităţii Politehnice din Milano, ce oferă un feedback imediat din partea studenţilor şi o posibilitate reală şi foarte utilă de îmbunătăţire a materialelor utilizate la cursuri) şi a produsului intelectual 3 (un exerciţiu electronic mai complex sub forma unui joc, al cărui şablon l-a trasat echipa Entropy din Roma şi care indică o modalitate de verificare a înţelegerii teoriei predate prin intermediul unor situaţii din viaţa de zi cu zi). Aplicabilitatea practică a acestor exerciţii este cea care le face nişte unelte valoroase în procesul de predare/ învăţare, atât la nivel de învăţământ universitar, cât şi preuniversitar. Celelalte trei rezultate intelectuale înscrise în programul proiectului se află în lucru: IO4 (o platformă pentru auto-evaluarea studentului), IO5 (un manual adresat profesorilor care predau utilizând mediul digital) şi IO6 (un manual adresat studenţilor interesaţi de auto-evaluare). La începutul acestui an, între 3-7 februarie 2021, a avut loc la Universitatea Politehnică din Milano un program internaţional de training (ISP) adresat cadrelor didactice universitare din întreaga Europă şi nu numai, în cadrul căruia s-au prezentat rezultatele proiectului pe care participanţii le-au putut testa şi evalua. Echipa UVT a prezentat o parte din primul rezultat intellectual, alături de reprezentanta echipei din Macedonia, doamna prof. dr. Violeta Madzova. Alte detalii legate de proiect, inclusiv revista informativă a acestuia şi impactul internaţional pot fi descoperite pe pagina de internet www.elseproject.eu, dar şi pe paginile dedicate proiectului create pe Facebook, LinkedIn, Instagram şi Twitter.

Ți-a plăcut articolul?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Abonează-te la newsletter

Primește cele mai noi știri despre UVT

Mai multe

Cercetarea nu intră în izolare în 2020!

Organizată annual de Facultatea de Fizică a Universității de Vest din Timișoara pentru toți cei pasionați și iubitori de fizică și științe ale naturii în